מידע ומדריכים

כלי הגשה יפניים – כלי הגשה מיוחדים

המטבח היפני נחשב לאחד המטבחים העשירים והמרשימים ביותר.

המטבח היפני הוא מקצוענות המשולבת עם אסתטיקה ויופי.

לתרבות היפנית יש מבחר אדיר של עבודות אמנות ויצירתיות אין סופית, והדבר מתבטא גם בכלי ההגשה והמזון שלהם.

במטבח היפני ניתן להבחין במקוריות – החל מן הסכום עד לכלי הגשה יפניים הכוללים צלחות מיוחדות, קערות מיוחדות, כוסות מיוחדות ועוד מגוון של כלי הגשה יפים. הסיבה שאנו מכנים את הכלים הללו מיוחדים היא מכיוון שלכל כלי ולכל סט יש מראה ייחודי משלו.

היפנים הקפידו על ייצור כלי הגשה מיוחדים כבר לפני אלפי שנים ולכן בין היתר ניתן למצוא כלי הגשה אסיאתיים המכונים "כלי הגשה וינטג'". כלים אלו לרוב מקוריים ולכן הם גם עשויים להיות יקרים יותר מכלי הגשה רגילים.

כלי הגשה בסגנון יפני – ייחודיות ומקוריות אין סופית

בנוסף לכל אלו, היפנים ידועים גם בשל הסכינים היפניים המרהיבים שהם מייצרים. ליפנים יש ניסיון רב שנים בתחום הפלדה. כיום, מיומנות העבודה עם פלדה מכוונת לתחום הבישול והקולינריה ומשפחות יפניות מובילות, כגון קיה ומאסמוטו מייצרות סכיני שף באיכות גבוהה.

אם נתמקד בכלי הגשה בסגנון יפני, מדובר במגוון רחב מאוד. אנשים רבים בוחרים לרכוש כלי הגשה בסגנון יפני ולעשות בהם שימוש במטבחים הפרטיים שלהם. יחד עם זאת, גם בתי עסק מתחום המזון בוחרים לרכוש כלי הגשה מיוחדים למסעדות – גם במקרים בהם המסעדה איננה מתמחה במזון אסייתי.

מוצרים למכירה – סטים של כלי הגשה יפניים

בהאטורי ניתן למצוא סטים של כלי הגשה. מערכות אוכל יפניות הכוללות בסט אחד מגוון כלים – כוסות, צלחות, קערות, קעריות, צלוחיות, תחתיות לשתייה חמה ועוד. הכלים היפניים נעשים לעיתים בעבודת יד ואחרים נעשים באופן מסחרי יותר. הכלים עשויים מחומרים שונים – חלקם מחימר, חלקם מפורצלן, ואחרים מזכוכית או חרס. המכנה המשותף לכלי ההגשה היפניים הוא שכל הכלים מעוצבים בצורה שונה וכאשר הם מונחים על השולחן הם מושכים את העין בייחודיות ובסגנון המרהיב שלהם.

כפי שלכל אדם ישנו טעם עיצובי שונה – כך גם מגוון כלי ההגשה היפניים. לכל חובבי צבעי האדמה המשדרים חום, ניתן להתאים סטים ספציפיים ומיוחדים להגשת מזון. אלו שיעדיפו כלי הגשה פסטורליים המשדרים ניקיון – ניתן לבחור בסטים בצבעי כחול וטורקיז עם דוגמאות גיאומטריות. המבחר גדול וכל אחד יכול להתאים בעבורו את סט הכלים האהוב עליו.

מחיר ועלויות של מערכות אוכל יפניות

בשל המגוון הרחב של כלי ההגשה האסיאתיים, גם טווח המחירים הוא די רחב. ישנם כלים זולים יותר ויש כאלו שיעלו הרבה יותר. המחיר תלוי גם בכמות הכלים הנרכשים. ישנן מערכות אוכל יפניות שמיוצרות באופן חד פעמי ונעשות בעבודת יד על ידי אמנים מיפן.

כלים אלו יהיו יקרים יותר ואף חלק בוחרים לרכוש אותם למטרות אספנות. אם הנכם מעוניינים במערכות אוכל וכלי הגשה יפניים ניתן למצוא בהאטורי מגוון רחב של כלי הגשה יפניים איכותיים ומיוחדים במחירים אטרקטיביים.

כלי ההגשה היפניים שלנו ב"האטורי"

כלים הנמכרים ב"האטורי" מיוצרים על ידי משפחת Waraimura שיושבת במחוז Gifu ביפן.

משפחה זו הינה ספק כלי ההגשה העיקרי ביפן. כ-64% מאוכלוסיית יפן (קרוב ל-200 מיליון בני אדם) אוכלת בכלים שיוצרו אצלה.

האטורי מייבאת לישראל למעלה מ-18,000 דגמים של כלי הגשה מיוחדים תחת המותג "Hattori" וכל חודש מיובאים דגמים חדשים מיפן בתחלופה גבוהה.

ניתן למצוא את כלי ההגשה שלנו במסעדות המובילות בישראל,

כגון "דיינינגס", "TYO", "קיוטו", "שילה", האקדמיה לבישול של מאיר דנון ומסעדות שף רבות נוספות.

כתיבת תגובה